פתח סרגל נגישות accessibility

כלי נגישות

מנוסות

"לא להיעלב ולא לחפש עצות באינטרנט"

  • 26
  • יוני,
  • 2018

ארבע מדיירות מגדלי הים התיכון בבת ים, שיתפו אותנו בטיפים המנצחים שלהן לבריאות ולייף סטייל בכל גיל

 מי מאתנו לא מחפש את התשובה לשאלה איך נשארים (ובעיקר איך מרגישים) צעירים בכל גיל? ביקשנו מלאה, ג'ודי, נורמה ומרגריטה, ארבע מדיירות הבית בבת ים, לשתף אותנו בטיפים שגורמים להן להרגיש בשיאן בכל יום מחדש.

הטיפים של ג'ודי לוי (67)

ג'ודי שייכת לדור הצעיר של מגדלי הים התיכון בבת ים. כיום היא משלבת בין עבודתה בחנות בגדי נשים לבין פעילויות יומיומיות שונות, שעוזרות לה לשמור על סדר יום עמוס, בריא ובעיקר מהנה.

  • לחיות על יד הים. "כל השנים גרתי בירושלים. עכשיו אני בבת ים, כל בוקר ב-6 עושה הליכה יחפה על החול. זה גם שומר על הנפש."
  • ללכת ברגל. "אני הולכת המון, כל מה שאני יכולה. למה אהבתי כ"כ את בת ים? גם הקירבה. הולכת, באה, מאוד נהנית מזה. גם אם זה על הים."
  • להיות עם חברים. "אנחנו עסוקים כאן כל היום כי אנחנו עם חברים מסביב. הרבה פעמים אוכלים ביחד, כל יום שותים קפה."
  • לא לנסות למצוא חן בעיני אחרים. "אנחנו במקום פיזי וגם מנטלי שבאמת אפשר ליהנות בו. לא צריכים להיות לחוצים וזה לא חשוב מה חושבים עלינו. אנחנו יודעים מה אנחנו, ואני יודעת מי אני. או שמקבלים אותי או שלא, וזה באמת לא מפריע לי. אני עושה מה שטוב לי."

הטיפים של נורמה גבינט (87)

נורמה, שמגיעה מעולם הפיזיולוגיה והרפלקסולוגיה, מתגוררת בבית בבת ים כ-12 שנים. היא סיפרה לנו מה עושים כשלא אוהבים להתאמן, ולמה הומור הוא הכלי הטוב ביותר להתמודד עם הגיל.

  • לבחור בספורט שאוהבים. "אני לא כל כך אוהבת לעשות התעמלות. אף פעם לא אהבתי את זה, וחשבתי למה אני צריכה לעשות דברים שאני לא אוהבת", נורמה אומרת בחיוך. "אני יודעת שצריך לעשות ספורט, אז אני הולכת לקניות, מטיילת על הטיילת ושוחה בבריכה. אני גם מתעסקת ברפלקסולוגיה, אז איפה שכואב אני יודעת איך ללחוץ".
  • ליהנות מהמראה הטבעי. "היום זה מאוד קשה, כי יש לוקסוס וזה שונה. נגיד מתלבשים אחרת וצריך להיראות בצורה מסוימת, וכבר אין גבול. בגיל 18 עוד לא ידעתי איך שמים אודם."
  • לא לפחד מהגיל. "פעם גם 78 נשמע לי נורא, אני כבר לא יכולה להפוך את זה", צוחקת.

הטיפים של לאה אקסר (93)

לאה, אחות במקצועה, גרה בבית בבת ים כ-14 שנים. היא התגוררה כ-60 שנים בתל אביב-יפו יחד עם בעלה, ואת המעבר החליטה לבצע 9 שנים לאחר שנפטר, כדי שתוכל להמשיך לנהל אורך חיים עצמאי. היא סיפרה לנו מה עוזר לה להרגיש נהדר בכל יום.

  • להיות עצמאיים עד כמה שאפשר. "אני עושה כמעט הכל בעצמי. כששואלים אותי מה אני עושה במהלך היום, אני עונה "אני מטפלת באישה מבוגרת", שזו אני. כמו שאמא שלי הייתה אומרת, חשוב לעשות הכי טוב שאתה יודע, לא הכי טוב שבעולם".
  • להיות פעילים במידה. "פעילות מופרזת שעושים צעירים עכשיו, זה טוב בשביל בעלי מכוני הכושר. אם בנאדם מצליח ללכת ביום שעה או חצי שעה ולעשות עוד משהו, מספיק. זה טוב. אני מתעמלת פעמיים בשבוע."
  • לא להיעלב. "עבדתי על זה. הזיקנה יכולה להיות דבר מעליב."
  • לא להתחשב במראה החיצוני. "חיצוניות היא דבר נעים, אבל לפעמים אדם מכוער נעשה אחרי 5 דקות בעיניך כליל השלמות, חוץ מפרט אחד קטן. אם אדם ריק אז זה כלום."
  • להישאר בחברת אחרים. "יש אנשים שבלי חברה חייהם אינם חיים, כל אדם רוצה חברה. שיחייכו ושישאלו מה שלומך, זה חשוב מאוד. זה מפעיל את המוח. אני ממליצה לאמץ שיטה של "אמץ סבתא". צריך חידוש וגיוון, דברים מבחוץ, עוד חמצן. יש לי "ידידים מאוחרים" שהכירו אותי כשאני כבר זקנה".
  • לא להתרפא באינטרנט. "כשבא פציינט לרופאה במרפאה, שואלים את הרופא מה דעתו על מה שכתוב באינטרנט. לא לעשות את זה."

הטיפים של מרגריטה אברמוביץ' (77)

מרגריטה אברמוביץ' למדה הכל על אוכל בריא מהבת שלה, שעוברת כתזונאית, ושילבה גם כמה טיפים אישיים שצברה לאורך הדרך. המרכזי שבהם הוא האהבה לחיים ולכל הטוב שיש בהם.

  • לא לפחד ליהנות מהחיים. "יש אנשים שיש להם אמונות טפלות, הם אומרים לי 'תזהרי', ואני אומרת להם 'חבר'ה, אני באמת נהנית'. הייתי צוללנית, עד גיל 60 בערך הייתי נוסעת לאילת לצלול. בעלי בגיל 70 לקח פעם אחרונה תרמיל ונסע לדרום אמריקה."
  • לתחזק את הגוף, לא רק כשצריך. "אני ספורטאית מספר 1 בבת ים," צוחקת, "אני משתתפת בכל החוגים. הכי אוהבת לשחות בים ובבריכה. כבר באביב אני כל יום בים. בבריכה נמצאת גם בחורף וגם בקיץ. אוהבת גם פילאטיס, יוגה, אירובי. לא שאני סובלת ממשהו, אבל בשביל תחזוקה נכונה של הגוף. אני לא משתמשת בשום תרופה.
  • להרגיש שיש לך לאן לחזור. "חשוב להיות בחברת אנשים. עכשיו חזרתי מחו"ל, וכבר הפסקתי להתלהב מזה. כי נסעתי כל כך הרבה, שזה כבר לא מלהיב אותי. אבל דיברתי עם שלמה מנהל הבית, ואמרתי לו שהקטע הכי טוב בנסיעה היה לחזור הביתה. התקבלתי כל כך יפה פה. שמו לי שלט "ברוכה השבה" והרבה דיירים הקיפו אותי ושאלו אותי "איך היה? היית חסרה". הרגשתי כל כך טוב, שאמרתי שפעם הבאה אני נוסעת רק בשביל לחזור."

למאמרים נוספים ופוסטים מרתקים אודות הנושא:

קצת עלינו

רשת מגדלי הים התיכון, רשת דיור מוגן מובילה בישראל. הרשת מונה 7 בתים בכל רחבי הארץ ובהם כ – 1,550 יחידות דיור.

מהו דיור מוגן? דיור מוגן הוא פתרון מגורים חכם, המאפשר לאזרחים הוותיקים ליהנות משני העולמות גם יחד. דיור מוגן ברשת מגדלי הים התיכון מ הייחודיות וההשקעה ביחידות הדיור גרמו לכך שמעתה דיור מוגן נחשב למשהו יוקרתי, נעים ומזמין. דיור מוגן אמנם שונה מאד מבתי אבות אך יש עדיין אנשים רבים שאינם רואים את ההבדל משמעותי בין השניים. הדירות המושקעות של הרשת הפכו את בתי הרשת לאטרקטיביים במיוחד, תוך הצבת סטנדרט חדש בתחום בתי דיור מוגן בישראל. רמת שירות גבוהה, אנושית ומכבדת, מחויבות אישית לכל דייר, שגרת חיים מעשירה ומלאת תוכן, צוות מטפלים מהטובים בארץ – אלה ועוד מגוון פרמטרים הפכו את הרשת לאיכותית ולמובילה בתחום הדיור המוגן לגיל השלישי בישראל.

חשוב להבין שאנו, במגדלי הים התיכון, מבינים שפתרון דיור לבני הגיל השלישי הוא נושא חשוב מאד. הגיל השלישי ידוע כגיל עם לא מעט בעיות. בעזרת הדיור שאנו מציעים אנו מצליחים לאזן מצב זה ולהקל משמעותית על הדיירים. הדירות שלנו מאובזרות ומותאמות לאוכלוסיית הגיל השלישי הן מבחינת הציוד, הגודל וגם מבחינת אביזרי אבטחה.

– מעניין לחיות פה: תרבות, העשרה ואיכות חיים – אנו במגדלי הים התיכון רוצים להיות ייחודיים ונבדלים משאר בתי הדיור מוגן בישראל. דיור מוגן ברשת מגדלי הים התיכון שונה וייחודי באופיו משאר בתי דיור מוגן בשאר הארץ.

בבתי הרשת נהנים הדיירים משירותים מתקדמים, מעשירים ובעיקר מעניינים: חדרי כושר, בריכות שיחה, גינות פורחות, שירותי אחזקה לדירות, חדר אוכל, קמפוס לימודים, שירותי ניקיון ועוד מגוון אפשרויות, אשר יותאמו לכל דייר באופן אישי. שירותים אלו מבטיחים חוויה בלתי נשכחת בבתי הרשת.

בנוסף, לרשות הדיירים עומדות שלל פעילויות בלעדיות לרשת מגדלי הים התיכון: פעילויות חברתיות ענפות, סדנאות העשרה, חוגים במגוון רחב של תחומים, הרצאות עם מיטב המרצים, קמפוס לימודים מצליח ועוד. פעילויות ואירועים אלה מתרחשים לעיתים בשיתוף ובשילוב משפחות הדיירים, כחלק מתפיסת הרשת אשר דוגלת בקרבה למשפחה ולאנשים היקרים לדיירים.