מעניין לחיות פה | 6010*
ברוכים הבאים לרשת מגדלי הים התיכון

בוא/י לגלות מה הופך את הדיור המוגן ברשת מגדלי הים התיכון לחוויית מגורים ברמה אחרת. בבעלות הרשת שבעה בתי דיור מוגן פעילים, המציעים דירות יוקרה אטרקטיביות ובסגנונות שונים, המספקים חווית מגורים וקשת רחבה של שירותים.

סגירה x
שתפו שלחו במייל הדפיסו

פעילות גופנית בגיל הזהב: 10 סיבות מצוינות להתחיל – ולהתמיד

לפעילות גופנית שלל יתרונות משמעותיים, בוודאי כשמדובר בשלבי הגיל השלישי. החל מחיזוק הגוף והשרירים, דרך הפחתה בתחושות כאב, בדידות וחרדה, ועד לסיוע ממשי במניעת תופעות גופניות לא רצויות. והנה עוד סיבות מצוינות להתחיל – וגם להתמיד -בפעילות גופנית.

פעילות לגיל הזהב

פעילות גופנית היא דרך נהדרת לשמור על הבריאות הפיזית והמנטאלית בכל גיל, והדבר נכון במיוחד בשלבי גיל הזהב. כמובן שיש להתאים את סוג הפעילות והאופן שבו היא מתבצעת לשלבים ולמצב הגופני של המתעמלים, אבל אחרי שזה נעשה – למתאמנים נשאר רק להרוויח – בריאות, שמחה, תפקוד טוב יותר ושמירה על כלל המערכות לעוד שנים קדימה. מתחילים:

1. הפחתה בעוצמת הכאבים

על ידי אימוץ אורח חיים ספורטיבי והתמדה בפעילות הגופנית האהובה עליכם, תוכלו ליהנות מפתרון למגוון כאבים כרוניים. במהלך כל פעילות גופנית, משתחררים במוחנו חומרים כימיים טבעיים המכונים "אנדורפינים", ולהם אפקט מרגיע אשר דומה לאפקט של מרבית נוגדי הכאבים המסורתיים. אז במקום לקחת אקמול, פשוט תתמידו בענף הספורט האהוב עליכם.

2. מניעת אוסטאופורוזיס

האוסטאופורוזיס נחשב לתופעה אשר מתחילה כבר בגיל מוקדם יותר (בשנות הארבעים לחיינו) אך מגיעה לשיאה בגיל השלישי. הידלדלות העצמות, אשר הופכת אותנו לפגיעים יותר בכל נפילה, יכולה להימנע על ידי ביצוע התעמלות בונה עצם. לצד הפעילות הגופנית, ולאחר ייעוץ מקצועי, כדאי גם לשקול ליטול תוספי תזונה ייעודיים כגון: וויטמין D וסידן.

3. פתרון טבעי לתחושת הדכדוך והחרדה

פעילות גופנית היא אחד האמצעים הטובים ביותר להפחתת תחושות הסטרס והדיכאון אשר עלולות להופיע בגיל הזהב. מחקרים מראים כי שילוב של פעילות גופנית וביצוע תרגילי הרפיה (כגון דמיון מודרך ומדיטציה), הם כלים אפקטיביים לשמירה על תחושת החיוניות, תפיסת הערך העצמי ומצב הרוח בגיל השלישי.

4. שמירה על התפקודים הקוגניטיביים

ככל שאנו מתבגרים, אנו חווים ירידה מתמשכת בתפקודים הקוגניטיביים שלנו. שמירה על פעילות גופנית סדירה המשלבת תנועה והתמצאות במרחב, נחשבת לאחת הדרכים הטובות לשמירה על על התפקודים הקוגניטיביים לאורך זמן. טיולים בחיק הטבע, ריקודים סלוניים וטאי צ'י – הן כמה פעילויות שבהחלט שווה לכם לאמץ.

5. ירידה מתונה ברמות הסוכר

הסוכרת היא ללא ספק אחת מהמחלות השכיחות ביותר בעולם המערבי, וכזו שנחשבת לנפוצה במיוחד בקרב גיל הזהב. החדשות הטובות הן, שהליכה קבועה של כשלושים דקות מדי יום, תאפשר לכם להפחית את רמות הסוכר בדם וליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר. נצלו את הזמן הפנוי שמביא איתו גיל הזהב וצאו לצעידות יומיות בחיק הטבע.

רמת סוכר לבני גיל הזהב

6. וגם הקלה בתחושת הבדידות

פעילות גופנית שנערכת בקבוצה, עשויה להיות אחת התשובות לתחושת הבדידות שעשויה לעיתים להופיע בקרב אנשי גיל הזהב. חוגי ספורט מהווים הזדמנות לפגוש אנשים חדשים בסביבה לא שיפוטית, ודרך נהדרת להגדיל את מאגר החברים. יתרה מכך, זוהי אפשרות לערוך היכרות עם בני המין השני ולפתוח פרק חדש בחיים הזוגיים. רק אומרים.

7. חיזוק הגוף ושמירה על מסת השרירים

פעילות גופנית היא תסייע לכם לחזק את השרירים שלכם ולשמור על יציבה נכונה, מה שחשוב במיוחד בגיל הזהב. על ידי תרגול קבוע של יוגה או פילטיס, תוכלו לשמור על מסת השרירים ולחזק את הגוף – תוך שמירה מלאה על המפרקים הרגישים.

8. שמירה על המשקל

ככל שהשנים עוברות, אנו חווים ירידה קבועה בהיקף חילוף החומרים – מה שאומר תשומת לב רבה יותר למה שאנחנו אוכלים. אבל הקפדה על ביצוע פעילות קרדיו וסקולרית מתונה, כמו שחייה או הליכה, תאפשר לכם לרדת במשקל, להיראות וגם להרגיש טוב יותר.

פעילות לבני גיל הזהב

9. ניקוי רעלים וחיזוק המערכת החיסונית

פעילות גופנית קבועה מסייעת לניקוי הגוף מרעלים ומאפשרת למערכת החיסונית לפעול באופן מיטבי. למעשה, קיים קשר ישיר בין ביצוע פעילות גופנית על בסיס קבוע לבין ירידה בהיקף התחלואה בגיל השלישי.

10. טיפול בכולסטרול – ללא כל תופעות לוואי

כולסטרול גבוה הוא אחד ממחוללי המחלות הגדולים ביותר – והאחראי הראשי לשורה של התקפי לב. בניגוד לסטטינים, אשר אינם מתאימים לכל אחד ונחשבים לבעלי תופעות לוואי רבות, שילוב בין פעילות גופנית ודיאטה קבועה תאפשר לכם להוריד את רמות הכולסטרול ולצמצם את התפתחותן של מחלות בכלי הדם, ללא כל תופעות לוואי.

צרו עמנו קשר