מעניין לחיות פה | 6010*
ברוכים הבאים לרשת מגדלי הים התיכון

בוא/י לגלות מה הופך את הדיור המוגן ברשת מגדלי הים התיכון לחוויית מגורים ברמה אחרת. בבעלות הרשת שבעה בתי דיור מוגן פעילים, המציעים דירות יוקרה אטרקטיביות ובסגנונות שונים, המספקים חווית מגורים וקשת רחבה של שירותים.

סגירה x
שתפו שלחו במייל הדפיסו

דברים שרואים משם לא רואים מכאן: סיור מרתק באולפני החדשות של ערוץ 10

דיירי דיור מוגן מבקרים במשרדי ערוץ 10

דיירי הבית בצומת סביון ודיירי הבית ברמת השרון, יצאו החודש, (כל בית בנפרד בליווי מנהלת התרבות שלו), לסיור באולפני ערוץ 10 שבגבעתיים לראות ולחוות מה מסתתר שם, מאחורי המסך, האורות והבזקי המצלמות וחזרו עמוסי חוויות.

מיה זיו וולף עורכת ומגישה של מבזק חדשות בערוץ 10, קלטה בסבר פנים מזמין את הקבוצה של הבית בצומת סביון וסיפרה לנו על "מאחורי הקלעים" של החדשות על ההתלבטויות מה להכניס למהדורה ומה לא, על ההשפעות של החדשות, על הדילמה אם לפרסם דברים למען הציבור או לא לחשוף אותם? על הכתבים שמסכנים את עצמם למען סקופ או אותנטיות של צילום, על החדשות בזמן חירום  ועוד.  במקביל,  צפינו בקטעי חדשות שבהם המגישים נחשפו לאירועים שגרמו להם לתגובות קיצוניות כמו לבכות או לחילופין לצחוק או להישאר ללא מילים ואיך כל המקרים הללו משפיעים עליהם ועל מהלך התוכנית המשודרת. במיוחד כמובן כשמדובר בשידור חי.

 

את הקבוצה של רמת השרון, אירח אור הלר, הכתב הצבאי שמאד התעניין בדיור המוגן וסיפר על הוריו שהם בני גיל הדיירים שבחרו להישאר ולגור בקהילה בעזרת מטפל הודי. היה זה מחווה אישי מקרב להיווכח שגם הכתב צבאי הרציני שנשקף ממסך הטלוויזיה הוא בן מסור ודאג להוריו בדיוק כמו הבנים של הדיירים שלנו. אור הסביר לנו מעט על האופי המיוחד של הטלוויזיה שהיא בעצם  אשליה. וכל זה על מנת שהקהל יאמין לסיפור. לכן, לדבריו חשוב לתת שיקוף כמה שיותר אותנטי של האמת. גילינו שהאולפן במציאות קטן לעומת מה שנראה לנו כשאנו צופים בו מבעד למסך הטלוויזיה בבית.  אור הסביר שזה נעשה באמצעות מסכי התמונות, תאורה וזוויות מצלמה שמייצרים עולם ומלואו. הדיירים גילו עניין רב במקצוע מגיש הטלוויזיה ואור נתן חיזוקים והסביר עד כמה המקצוע מרתק, מעניין וחשוב בעיקר באקלים המדינה שלנו.  אור הדגיש  שהוא מחשיב עצמו כעובד ציבור אפילו שערוץ 10 הוא ערוץ פרטי וכעיתונאי הוא מייצג הציבור ולכן חש אחריות רבה לאותו ציבור שהוא מייצג.

בנוסף למפגש עם אנשי החדשות, למדנו בסיור על תפקידה המורכב של ההפקה בתוכנית טלוויזיה שצריכה למעשה לדאוג לכל הלוגיסטיקה הכרוכה בתוכנית החל מבגד שילבשו ועד למערך הסאונד. כמו כן, למדנו כיצד מגיעים הסיפורים שעושים את החדשות.  הכתב מקבל סיפור בעיקר בזכות קשרים שהוא בונה – רשת חברתית. יש פה דואליות בין רצון כתב לפרסם ובעל הסיפור שרוצה לחשוף אותו. בדומה למה שקורה ביחסינו שלנו, המגדלים עם התקשורת. אנו, רוצים בחשיפה כדי להתפרסם מול עולם תחרותי. התקשורת, סקרנית לדעת מה קורה אצלנו ומחפשת "סקופים" שיהיו לה לחדשות או שאר מגזינים. לכל תחום דעת בחדשות יש צוות תחקירנים. לשכות הדוברות של משרדים גדולים כמו משרד ראש ממשלה, מעדכנים התקשורת. משרדי יחסי ציבור מקפידים לעדכן את החברות אותן הם מייצגים. כל אלו יחד מזינים חומרים חדשותיים והעורך מקבל החלטה מה להעלות לשידור. כל כתבה צריכה להיות בעלת נושא מרכזי ואליה נלווים אירועים נוספים הקשורים לאייטם ומוסיפים לו עניין. כל ידיעת חדשות חייבת להיות מאוזנת. כל תקלה או תלונה חייבת להיבדק וככל שהיא נכונה לאפשר לצד השני לתת תגובה.

למגיש חשיבות משמעותית ביותר. כל מגיש מביא איתו סגנון שעם הזמן נהיה ייחודי לו. לונדון וקירשנבאום הם דוגמא מצויינת לצמד מגישים שמעלים  את ההגשה לרמה של  שיח מקורי וייחודי להם.

בסיום  הסיור נכנסנו לחדרי ההגשה והעריכה, הסתובבנו בין האולפנים ,פגשנו מפורסמים כמו רביב דרוקר  , שי שטרן ועוד. טעמנו איך זה נראה להופיע בטלוויזיה, לאחוז מצלמה ולהצטלם עם מפורסמים.

לסיכום,

הסיור היה מעניין ומרתק. חזרנו לבתים מאד מרוצים ועם תובנה שמה שראינו מכאן לא יכולנו לחוות מבעד למסך.

צרו עמנו קשר