מעניין לחיות פה | 6010*
ברוכים הבאים לרשת מגדלי הים התיכון

בוא/י לגלות מה הופך את הדיור המוגן ברשת מגדלי הים התיכון לחוויית מגורים ברמה אחרת. בבעלות הרשת שבעה בתי דיור מוגן פעילים, המציעים דירות יוקרה אטרקטיביות ובסגנונות שונים, המספקים חווית מגורים וקשת רחבה של שירותים.

סגירה x
שתפו שלחו במייל הדפיסו

דיירת  מעניינת - מימי פילצקי

מימי ששימשה בעברה כמורה לכלכלת בית, מעידה על עצמה שעד תחילת לימודיה לא ידעה כלל לבשל, אולי להכין חביתה….

כנציגת ועד הדיירים וכמי שאחראית מטעמו על הקשר בין הדיירים לצוות המסעדה הציעה מימי לגוון עם מתכונים פשוטים להכנה וטעימים להפליא – בטעם בייתי של פעם! " למה להסתפק רק בהבאת המתכון. אני מוכנה לבשל בעצמי יחד עם השף במטבח בדיוק כפי שנהגתי בביתי הפרטי".

המתכון הראשון אותו הכינה מימי עם שף הבית היה פשטידת קישואים שפשטות הכנתה וטעמה המופלא הפתיע הן את השף וכמובן את הדיירים.

התשוקה של מימי לבישול מזכירה לנו את החשיבות שבשמירה על דיאטה נכונה ותזונה מאוזנת. כי לפעמים, קיימת בנו הנטייה לשכוח שהגוף הוא מכונה והמזון הוא השמן המניע אותנו.

אכילה נכונה – מאטה הזדקנות

בעוד שלא ניתן להפסיק את ההזדקנות, ניתן, במידה מסוימת, להאט אותה. אכילה נכונה נחשבת לצעד ראשון וחשוב בדרך לבריאות טובה בגיל מבוגר.

תזונה נכונה

בגיל מבוגר אנחנו עדים לשינויים בהרגלי האכילה שלנו, הקשורים בין היתר לאופן שבו הגוף שלנו משתנה. תופעות כגון מערכת העיכול פחות יעילה כבעבר, הנטייה לשתות פחות משום שתחושת הצמא פוחתת, או סוגי מזונות שונים מאבדים מטעמם וצריכת תרופות עלולה להשפיע על התיאבון – הן תופעות שכיחות בגילאים מבוגרים.

ככל שמתרבות התופעות הללו הגוף – המכונה שלנו – משומנת פחות טוב ומשפיעה על תפקודה.
אז מה עושים? העצה הראשונה שלנו היא להתמיד בפעילות גופנית. פעילות גופנית קריטית לא רק לשימור הכושר של הגוף אלא גם מפתחת תאבון. תאבון זה יכול להיות פתח לדיאטה בריאה שביחד עם התעמלות מספקים את הצרכים של הגוף לשנים ארוכות.

מהי תזונה בריאה?

כיום המודעות לתזונה בריאה הולכת וגדלה וקיימת תמימות דעים למה הם סוגי המזון המומלצים לתזונה בריאה ומאוזנת. יסודות כמו הרבה פירות וירקות, חלבונים בריאים, דגנים מלאים, צריכה מסוימת חלב ושומנים בריאים, ופחות מלח.
עם זאת, בגיל מבוגר עלינו לתת תשומת לב מיוחדת לסוגי מזונות מועילים במיוחד. הכנו עבורכם רשימה קצרה שכשאי להיעזר בה בבניית התפריט הנכון עבורכם:

א. מים: תגידו שמים זה לא אוכל? נכון. אבל כדאי להתחיל לחשוב על זה בתור פריט מזון. כאמור, בקרב שכבות גיל מבוגרות קיימת נטייה לשתות פחות, עד לכדי ייבוש כרוני. רק תדמיינו איך תאי הגוף שלכם נראים ומתפקדים במצב של יובש… בהעדר כמות מספקת של מים קשה לנו לחשוב בבירור, מתעייפים בקלות יותר וגם פחות סובלים מהחום (קריטי בארצנו החמה).
ב. פירות יער ובעיקר אוכמניות: אלה לא רק טעימים אלה גם מכילים נוגדי חמצון שונים כמו ויטמין C או ויטמין E שיכולים למנוע או למזער את הנזק לתאים.
ג. סיבים: סיבים תזונתיים הקיימים בירקות, דגנים מלאים, פירות, קטניות – מסייעים לווסת את מערכת העיכול שלך ולהקל על תופעות כמו עצירות. אלה גם יכולים להוריד את רמת הכולסטרול, לחץ הדם, ולשפר את תפקוד הלב. יתרונות נוספים לסיבים תזונתיים הם שליטה ברמת הסוכר בדם והורדת הסיכון לסוכרת ושמירה על משקל מאוזן.
ד. דגים שומניים כמו סלמון: דגים להם רמות גבוהות של חומצות שומן אומגה – 3 כמו סלמון, מקרל וסרדינים מסייעים במניעת מחלות לב ושבץ. הנטייה היא להמליץ על אכילת דגים מעין אלה לפחות פעמיים בשבוע.
ה. שמן זית: מחקר שנערך בשנת 2013 הראה ירידה משמעותית בכולסטרול ה"רע "(LDL) ועלייה בכולסטרול ה"טוב" (HDL) בקרב אלו שקיבלו תוספת שמן זית כתית. הניסוי סיכם כי שמן זית תורם בהגדלת נוגדי החמצון שהוזכרו לפני כן.
ו. יוגורט: דלדול העצם מתעצם ככל שאנחנו מתבגרים. סידן מסייע לשמור על צפיפות העצם ויוגורט – בייחוד זה המועשר בויטמין D – מסייע בקליטה של מינרל חשוב זה. עם תוספת של פירות טריים, אנו מקבלים מנה שהיא לא רק טעימה אלא גם מאוזנת התורמת בחלבון לגוף ומסייעת למערכת העיכול.
ז. עגבניות: מזונות עשירים בליקופן, כמו עגבניות, יכולים לסייע בהגנה מפני סרטן הערמונית ועשויים לסייע במניעת סרטן ריאה. דווקא עגבניות מבושלות או מעובדות עשויות להיות יעילות יותר מטריות, הודות לשחרור הליקופן בתהליך הבישול.
ח. יין אדום: יין לא רק משמח לבב אנוש אלא, כך כבר ידוע – מסייע לבריאות הלב, ובתנאי שמדובר ביין אדום. האלכוהול מוריד את רמות הכולסטרול הרע, מפחית קרישי דם, ומקל על לחץ הדם. עם זאת אל תרבו בשתייה – מומלץ לא יותר מכוס אחת ביום ולאלו מכם שאינם שותים כלל – מומלץ להימנע מלשתות כלל.
אז מה נותר לנו אלא לאחל לכולנו – בתאבון!

צרו עמנו קשר