מעניין לחיות פה | 6010*
ברוכים הבאים לרשת מגדלי הים התיכון

בוא/י לגלות מה הופך את הדיור המוגן ברשת מגדלי הים התיכון לחוויית מגורים ברמה אחרת. בבעלות הרשת שבעה בתי דיור מוגן פעילים, המציעים דירות יוקרה אטרקטיביות ובסגנונות שונים, המספקים חווית מגורים וקשת רחבה של שירותים.

סגירה x
שתפו שלחו במייל הדפיסו

דייר מעניין- אורה דולב: לוכדת רגעים בעין המצלמה

לדיירי הבית בכפר סבא אין צורך להציג את אורה דולב – "צלמת הבית" שהמצלמה לא משה ממנה. אורה, המתעדת רגעים בלתי נשכחים לצד רגעים יום יומיים, היא חלק מהנוף של הבית ותורמת לתיעודו. כעת, הגיע תורכם להתוודע לאישה שלא רק לוכדת את המציאות בצורה יוצאת דופן, אלא גם תורמת לעיצובה.

את אורה דולב פגשתי בדירתה הנעימה שבבית בכפר סבא ביום קיץ חם. מצאתיה רכונה על המחשב כשבאמתחתה שורה של מצגות שרק ממתינות לצופה. אורה בת ה-83 לא מגדירה עצמה אמנית, אבל את צילומיה אותם היא מרכזת במצגות מרהיבות – מכירים דיירי הבית טוב מאד. למעשה, הדיירים הם לא רק האובייקטים לצילום אלא שותפים מלאים לתיעוד, במעין מחול משותף הלוכד את המציאות בבית בכפר סבא על גווניה השונים.

מה הביא אותך לצילום? אורה: "מאז ומעולם היה לי חוש ללכוד את הרגע. אפשר להגדיר זאת כחדות אבחנה ואינטואיציה גבוהה. במשך שנים נהגתי לסרוג וידעתי לזהות את הפיגורה ואיזה צבע יתאים לה. כ-3 שנים לאחר פטירת בעלי יהודה לו הייתי נשואה מעל ל-60  שנים, החלטתי להתחיל מחדש. ארזתי את מטלטליי מהקריות ועברתי לבית בכפר סבא. המציאות החדשה הביאה עמה גם  עיסוקים חדשים והצילום בראשם. ידעתי שבכוונתי לעסוק בתחום שהוא שילוב של אומנות וטכנולוגיה והבחירה בצילום  נראתה לי טבעית. חווית הצילום דומה מהתמונה הראשונה שלקחתי – היכולת ללכוד את הרגע שנוצר ולהוציא את האופי של הדמויות – זה נותן סיפוק גדול "

מתברר שהסיפוק הוא לא מנת חלקה של הצלמת בלבד. מדי חודש מציגה אורה בפני דיירי הבית מצגת שבנתה המהווה אסופה של צילומים לפי תמה מסויימת. למפגשים הללו קהל נאמן שהוא על תקן צופה-מעורב – גם נהנה מהמצגת ולעתים רבות גם משתתף בה כמצולם. רבים מהצילומים לוכדים בדיוק את הרגע הנכון, תהיתי עם אורה איך נערכים לכך? מתמסרים לצילום. "עם השנים למדתי לפתח מערכת יחסים עם האובייקטים המצולמים. הסוד של צלם טוב מעבר לטכניקה, גם דרגות אמון  גבוהות שנוצרות בינו לבין האובייקט המצולם . אני חושבת שדיירי הבית מרגישים מאד בנוח במחיצתי ומתמסרים לרגע. המתועד. אני משתדלת שלא להתערב בגסות בסיטואציה על מנת שלא ליצור מתח הפוגם ברגע, ולעולם מבקשת את הסכמת המצולמים. הצלם הנודע אנרי קרטייה ברסון אמר ׳לצלם משמעותו להיות בפוקוס – לשים את הלב, את הראש ואת העין על אותו ציר. להבין הן את העובדות והן את הארגון הוויזואלי ולתת להן משמעות׳ ואני מוסיפה שאת המציאות לא רק ניתן  לתעד, אלא גם אפשר לעצב – במקרים רבים ובהתערבות המצולמים אנחנו משחזרים את הרגע לצילום חוזר כך שלא אחת הם טוענים שהמציאות הנשקפת מהצילום מדוייקת יותר ממה שהצליחו לתאר או לדמיין"

אחד הביטויים החזקים לדרגות האינטימיות הגבוהות שאורה קשרה לדיירים המצולמים, בא לידי ביטוי במצגת המתעדת נשיקות בין זוגות המתגוררים במקום. אורה מתייחסת למצגת: "אני חושבת שהמצולמים לא רק מרגישים בנוח במחיצתי אלא אוהבים את נוכחותי. נדמה לי שהם מבינים כמוני שאני מצלמת מה שאני אוהבת, אין לי חובה שמוטלת על כתפיי ואינני  עושה "פרוטקציות"" ומוסיפה בחיוך: "אולי זו הסיבה שבדרך כלל אני מקבלת קיטור מדוע אינני מצלמת ולא מדוע אני מצלמת".

צרו עמנו קשר