מעניין לחיות פה | 6010*
ברוכים הבאים לרשת מגדלי הים התיכון

בוא/י לגלות מה הופך את הדיור המוגן ברשת מגדלי הים התיכון לחוויית מגורים ברמה אחרת. בבעלות הרשת שבעה בתי דיור מוגן פעילים, המציעים דירות יוקרה אטרקטיביות ובסגנונות שונים, המספקים חווית מגורים וקשת רחבה של שירותים.

סגירה x
שתפו שלחו במייל הדפיסו

דיירת מעניינת - מרגלית קדוש

אחת הכוכבות של האולימפיאדה היתה מרגלית קדוש המתגוררת ב"בית בירושלים". קדוש זכתה במדליית הזהב בשחייה וזו הזדמנות נפלאה עבורנו להתעניין כיצד הגיעה לתחום ומה היא חושבת על הבית.

בריאות וכושר במגדלי הים התיכון
האם ידעת ששחייה זה הספורט שלך?

"השתלבתי בפעילויות הספורט המגוונות שהמקום מציע…" מספרת לנו מרגלית ומוסיפה "אורן, מנהל חדר הכושר והספא בבית, הציע לי להצטרף לאולימפיאדה משום שהיה בטוח שאקבל מדליית זהב. הוא אפילו הוסיף בחיוך שאם לא אקבל, הוא כבר יעניק לי אחת… אז חסכתי לו את המאמץ וזכיתי במדליית זהב בעצמי למדתי בחיי שאף פעם לא מאוחר להגשים חלומות ושאין דבר העומד בפני הרצון."

מהיום שבו מרגלית עברה לבית, היא פעילה בענפי ספורט שונים אבל מקפידה להתחיל את יומה בשחייה בבריכה בבית בשעה 7:00 בבוקר. בנוסף, היא משתתפת בשיעורי פלדנקרייז, צ'יקונג ופילאטיס.

מרגלית מנצלת עד תום את מה שיש לבריכה להציע ולהגיע להישגים בשחייה – גם בגיל מאוחר. בדקנו מה מספק העיסוק בענף ספורט זה למתאמנים בו בגיל השלישי.

שחייה – פעילות מומלצת לכל גיל

טבילה בבריכה מספקת יתרונות בריאותיים רבים, חלקם ייחודיים לסוג זה של פעילות גופנית, במיוחד עבור מבוגרים.
להלן כמה מהיתרונות של הענף הרטוב לגיל השלישי:

מקל על בעיות פרקים
מבוגרים לעיתים קרובות סובלים מפרקים נוקשים וכאב, במיוחד בירכיים וברכיים. שחייה מבטלת או מקילה עם אי הנוחות הזו. הסיבה לכך היא שבעוד פעילויות מבוססות קרקע נושאות משקל והמתאמן מרגיש את משקל הגוף המלא שלו, שחייה מונעת מצב זה. הציפה של הגוף על המים מבטלת את הלחץ על המפרקים ואין זה מקרי כי פעילות זו פופולארי בקרב הסובלים מדלקות פרקים.

שומר על בריאות הלב

שחייה היא פעילות גופנית קרדיווסקולרית – פעילות שבה הדם זורם מהר יותר והלב פועם מהר יותר. מכאן, ששיפור בקצב זרימת הדם יכול להוריד תופעות כמו לחץ הדם ולהפחית את הסיכון להתקף לב. בכך, תורמת השחייה לשמירה על כושר, ניידות והיכולת לקיים את מטלות היום יום באמצעות שמירה על מערכת הלב וכלי דם תקינים.

חוזק שריר

מבוגרים נוטים לאבד מסת שריר כתוצאה מתהליך ההזדקנות. עם זאת, פעילות גופנית נכונה יכולה לעצור ואף להפוך תהליך זה. היתרון הגדול של שחייה בהיבט זה, הוא העבודה על קבוצות השרירים הגדולות ובו זמנית. התאמות ושינויים בסגנון השחייה או בתרגילים השונים באימון מאפשרים למקסם יתרון זה. תרגילים כמו תרגילי אירובי מים או התנגדות במים, פופולאריים בקרב שחיינים מבוגרים להפחתת כאבים במפרקים ומחיזוק כוח השריר.

בריאות נפשית

אחת הדרכים הטובות ביותר להילחם בבעיות בריאות הנפש היא באמצעות פעילות גופנית הגורמת לשחרור הורמונים המפעילים תחושות של אושר ורווחה. שחיה בבריכה עם אנשים נוספים מבטיחה אינטראקציה עם שחיינים אחרים ויצירת קשר והנאה משותפת.

מפחיתה את הסיכון ליפול

עבור מבוגרים, נפילה היא דאגה גדולה לפגיעה. עצמות שבורות, טראומה בראש ופגיעות פחותות יכולות להשפיע על ניידות ואיכות חיים.

במחקר שנערך באוסטרליה, עלה כי גברים מבוגרים יותר שתרגלו שחייה באופן קבוע היו בסיכון לנפילה נמוך ב -33% בהשוואה לגברים אחרים שהשתתפו בצורות אחרות של פעילות גופנית. הסיבה לכך היא כי הפעילות במים מצריכים שימוש בקבוצות שרירים רבות, בזמן שכוח הכבידה הולך לאיבוד.מכאן, שהגוף חייב לייצר יציבות ותמיכה משלו. בנוסף, גברים שהתאמנו בשחייה הראו פחות "תנוחות יציבה", כלומר הם יכלו לעמוד חזק יותר בלי תנועות בירכיים.

מגדילה את הגמישות

שחיה משפרת את הגמישות של השחיינים – פרט חשוב במיוחד עבור מבוגרים בבואם לבצע מטלות יומיומיות ובצורך לשמור על עצמאות.

אז למה אתם מחכים? הבריכות רשת מגדלי הים התיכון, פתוחות בשבילכם ומזמינות. שכשוך נעים.

צרו עמנו קשר