מעניין לחיות פה | 6010*
ברוכים הבאים לרשת מגדלי הים התיכון

בוא/י לגלות מה הופך את הדיור המוגן ברשת מגדלי הים התיכון לחוויית מגורים ברמה אחרת. בבעלות הרשת שבעה בתי דיור מוגן פעילים, המציעים דירות יוקרה אטרקטיביות ובסגנונות שונים, המספקים חווית מגורים וקשת רחבה של שירותים.

סגירה x
שתפו שלחו במייל הדפיסו

יוגה בגיל השלישי

היוגה מוכרת לנו כבר לא מעט שנים ומתרגלים אותה צעירים ומבוגרים, נשים וגברים. היוגה מציעה יתרונות רבים, ובמיוחד כשמדובר בבני הגיל השלישי. היא מחזקת את הגוף, עוזרת בשיקומו לאחר פציעות, משפרת את יציבותו וגם מציעה איזון גופני ונפשי כאחד. ישנן כיום לא מעט קבוצות יוגה המיועדות למבוגרים בני הגיל השלישי, המתאימות את תרגילי היוגה לכל משתתף, תוך התייחסות למצבו הבריאותי וגם למצבו הנפשי. מדובר בתרגילים שאינם מכאיבים, תרגילים קלים לביצוע המשפרים משמעותית את איכות החיים ומאפשרים למבוגר להמשיך ולקחת חלק בפעילויות רבות מבלי שיסבול מכאבים מיותרים.

יוגה

יתרונות רבים ליוגה

תרגול יוגה בגילאים המבוגרים יותר מציע יתרונות רבים, וזו גם הסיבה מדוע ישנן כיום יותר ויותר קבוצות המיועדות במיוחד לקהלים אלה. ראשית, היוגה עוזרת לשפר את טווח התנועה, היא מעניקה יציבות לגוף וגם איזון. בגילאים המבוגרים ישנה חשיבות רבה מאד לשמירת הקיים ובעיקר כדי למנוע את הידרדרות מצבו של הגוף וגם אובדן מסת שריר והידללות העצם האופיינית לגילאים אלה. בעזרת היוגה ניתן לשפר את טווח התנועה, את יכולת התנועה ואת גמישות הגוף, ובמקביל גם לחזק את השרירים. שיפור יכולות אלו מאפשר למבוגר יציבות טובה יותר ויכול למנוע נפילות וגם פציעות.

יתרון נוסף של היוגה, כשמדובר בבני הגיל השלישי, הוא יתרון מנטלי ולא פיזי. התרגול עצמו עוזר לפתח את יכולת הריכוז ואת הקשב וגם לשמור על הקיים. בעזרת היוגה יכולים המבוגרים המתרגלים אותה לנטרל מחשבות שליליות ולהתמקד בחיובי. תרגילי היוגה מאפשרים למבוגר להשאיר את מוחו פנוי למחשבות יצירתיות, מחשבות בונות ונעימות הרבה יותר. בגילאים המבוגרים ישנם רבים הנוטים לדיכאון ולמחשבות שליליות. הדבר נובע לרוב בשל מצבם הגופני, מה שמחמיר אותו עוד יותר ואיננו תורם למצבם. ההתמקדות במחשבות החיוביות, זניחת השליליות שבחיים ותרגול מיומנויות שונות הקשורות אל המוח יכולות לסייע לבני הגיל השלישי ובכך לשפר את איכות החיים שלהם.

מעבר לכך, תרגול יוגה כמו תרגולי פילאטיס ידועים ככאלו המשפרים גם את תפקוד מערכות הגוף השונות, לרבות המערכת החיסונית. הדבר חשוב מאד לבני הגיל השלישי, הנוטים לסבול ממחלות שונות וגם מכאבים. השיפור בתחושה הכללית ניכר אצל רבים ממתרגלי היוגה, וזאת לצד עלייה ברמות האנרגיה. ככל שהמבוגר מתרגל יותר את היוגה, הוא מרגיש חיוני הרבה יותר וגם אנרגטי יותר. הדבר מוביל אותו לקחת חלק בפעילויות רבות, להרגיש הרבה יותר חזק ובעיקר שבע רצון. הוא מעורב בקהילה הסובבת אותו, מתעניין יותר ותקשורתי יותר. הוא נהנה מהחיים, נהנה ממצבו הגופני והנפשי ומלא במוטיבציה המובילה אותו להמשיך ולתרגל את היוגה וגם פעילויות ספורט מסוגים שונים, בהתאם למצבו האישי.

כדאי לזכור

כדי ליהנות מיתרונות אלה חשוב לקחת חלק בתרגול קבוצתי אותו מעבירים מתרגלים מוסמכים ומקצועיים, המכירים היטב את צרכיהם המיוחדים של בני הגיל השלישי ויכולים לסייע להם, באמצעות התרגול, להתמודד עם לא מעט אתגרים האופייניים לגיל.

צרו עמנו קשר