מעניין לחיות פה | 6010*
ברוכים הבאים לרשת מגדלי הים התיכון

בוא/י לגלות מה הופך את הדיור המוגן ברשת מגדלי הים התיכון לחוויית מגורים ברמה אחרת. בבעלות הרשת שבעה בתי דיור מוגן פעילים, המציעים דירות יוקרה אטרקטיביות ובסגנונות שונים, המספקים חווית מגורים וקשת רחבה של שירותים.

סגירה x
שתפו שלחו במייל הדפיסו

פעילות - בירה ומשחקים

מפגש חברתי סביב משחקי קופסא מידי יום ב' משעה  20:00 ועד אחרון המשחקים.

בירה ומשחקים, דיור מוגן בבת ים

המפגש ביוזמת והנחיית הדיירת ג'ודי לוי. נפגשים עם החברים, מוכרים וחדשים סביב שולחנות עלייהם ערוכים כבר משחקי קופסא שונים ומגוונים. באווירה נחמדה, אנחנו מפעילים את הראש ויוצרים מסגרת חברתית נעימה ומזמינה. וכמובן שהבירה תורמת לאווירה החופשית והנעימה.

שומרים על כושר באמצעות משחק

המפגש הוא אחד ממפגשים רבים בבית הסובבים סביב המשחק – דרך מעולה ליצור קשר בין הדיירים ולא פחות חשוב – להשאיר אותנו חדים וממוקדים. זאת, משום שמשחקים משפרים את היכולות הקוגניטיבות בגילאים מאוחרים.

היה חשוב לנו לבחון עד כמה זה נכון ועד כמה חשוב לייצר מפגשים חווייתים שכאלה?

עם התפתחות המדע, גופים מחקריים שונים נעזרים בעולם המשחקים להתמודדות עם התהליך שעיקרו – ככל שאנו מזדקנים, המוח שלנו הופך פחות יעיל לעיבוד מידע מהחושים (לא בגלל שמיעה ספציפית או ראיית ראייה, אלא בגלל שינויים ניווניים בקליפת המוח האסוציאטיבית), אשר מוביל לירידה בזיכרון.

אחד המחקרים העדכניים בתחום שנעשה בארצות הברית ושפורסם בכתב העת של האגודה האמריקאית לגריאטריה הראה כי מבוגרים בגילאים 67-93 הצליחו לשפר את מהירות העיבוד השמיעתי שלהם ב-58% (!) באמצעות משחקי מחשבה. הקבוצה השתתפה בתוכנית "Brain Fitness", שמטרתה לשפר את תפקוד המוח על ידי גירוי מערכת השמיעה.

שיפור החלקים, סיוע לכל?

אחת השאלות המכריעות שנשאלו במחקר היא האם הכישורים הספציפיים שהודגשו במהלך האימון, כגון שיפור התפיסה השמיעתית, למעשה שיפרה גם יכולות קוגניטיביות אחרות? במילים אחרות, האם תרגול התפיסה השמיעתית תוביל לתפיסה חזותית משופרת? וכמה זמן נמשכת השפעת האימונים?

באופן מפתיע, בשנתיים הראשונות לאימון לא הייתה תועלת בפעילות היומיומית. אולם לאחר חמש שנים, הקבוצה הראתה ביצועים טובים יותר בפעילות היומיומית – 48% מהאנשים בקבוצת האימונים הפעילים דיווחו על שינויים חיוביים בחיי היומיום שלהם, כגון ביטחון עצמי גדול יותר, זיכרונות טובים יותר של רשימות קניות והשתתפות בשיחות בסביבה רועשת. תוצאות אלה מצביעות על כך שהפעלת אימון קצרה וממריצים תקופתיים באמצעות משחקים, עשויה לעודד הטבות קוגניטיביות ותפקודיות לאורך זמן.

לשחק – להיות פעיל – לגרות את החשיבה

המסקנה היא כי הדרך להתמודד עם החששות לירידה קוגניטיבית היא להפעיל את המוח – וכמה שיותר. ומה יותר חווייתי ומהנה לעשות זאת בקבוצות באמצעות משחקים השומרים על חדות המחשבה?

אז בואו ונשחק – המנצח הגדול הוא כבר המוח שלנו.

צרו עמנו קשר