מעניין לחיות פה | 6010*
ברוכים הבאים לרשת מגדלי הים התיכון

בוא/י לגלות מה הופך את הדיור המוגן ברשת מגדלי הים התיכון לחוויית מגורים ברמה אחרת. בבעלות הרשת שבעה בתי דיור מוגן פעילים, המציעים דירות יוקרה אטרקטיביות ובסגנונות שונים, המספקים חווית מגורים וקשת רחבה של שירותים.

סגירה x
שתפו שלחו במייל הדפיסו

פעילות גופנית למבוגרים

פעילות גופנית חשובה בכל גיל ומומלצת לכולם, אולם בגיל המבוגר חשיבותה ויתרונותיה מקבלים משנה תוקף. מדוע חשוב להקפיד על קיום פעילות גופנית בגיל המבוגר? איזו פעילות גופנית מומלצת לגמלאים? באילו מסגרות ניתן להשתלב ואיך אפשר לבחור פעילות גופנית מתאימה מכל ההיצע הקיים?

כושר

על תרומתה של פעילות גופנית לבריאות המבוגרים

אנו שומעים כל הזמן עד כמה חשוב להתאמן ולשלב בשגרת היום פעילות גופנית – בטח בגיל המבוגר, אולם לעתים נראה כי מרוב שהמסר מושמע שוב ושוב הוא התרוקן מתוכן. לפיכך, חשוב שנבין מדוע שמירה על הכושר חיונית לבריאות ומהי תרומתה של פעילות גופנית לגמלאים.

שמירה על הבריאות

פעילות גופנית סדירה, גם אם היא מינימלית, תורמת מאד לבריאות. היא מסייעת במניעת מחלות ותורמת להתמודדות עם מגוון קשיים פיזיים. בין היתר, תורמת הפעילות לשיפור התנועה והיציבה, לשיפור זרימת הדם ולתפקוד תקין של מערכת העיכול. כמו כן, היא תורמת למפרקים, לשרירים ולשלד ואף מסייעת להקלה בתסמינים של מגוון מחלות – אורתופדיות, ראומטיות ומערכתיות. פעילות גופנית סדירה תורמת גם לשיפור תפקוד מערכת הנשימה ומערכת הלב ותורמת לשיפור הקואורדינציה ושיווי המשקל.

שיפור התפקוד היומיומי

ככל שמבוגרים יניעו יותר את גופם – כך יוכלו לתפקד טוב יותר, להיות עצמאיים ולשמור על יכולותיהם הפיזיות והמוטוריות. לשם קיום הפעילות הגופנית הגמלאים יוצאים מהבית, וכך נמנעים התבודדות ודיכאון, הסתגרות וניתוק. הם מגיעים למסגרת בה הם פוגשים את בני גילם ומתאפשרת להם אינטראקציה חברתית. קיום פעילות גופנית במסגרות שונות מאפשר לגמלאי למלא את יומו בתוכן, להפיג את השעמום, למצוא ענין ולהרגיש חיוני ובעל מטרה.

שיפור מצב הרוח

גמלאים רבים עלולים לסבול מדיכאון וממצב רוח ירוד. פעילות גופנית מסייעת למנוע מצב זה ולהפחית תסמינים אלה. היציאה מהבית, הפעילות, העניין, המפגש החברתי בשילוב עם העובדה שהפעילות עצמה גורמת לשחרור אנדורפינים המשפרים את מצב הרוח – כל אלה משפרים את מצבו הנפשי-רגשי של הגמלאי.

איזו פעילות גופנית לבחור?

על המבוגרים לבחור פעילויות גופניות שיתאימו ליכולותיהם ולסגנונם, ושיהיו זמינות ונגישות. חוגי פעילות גופנית וכושר למבוגרים מתקיימים במגוון מסגרות: מתנ"סים, מועדוניות, בתי אבות, דיור מוגן וחדרי כושר, וניתן לאתר פעילות במסגרת המתאימה לגמלאי. אם תאתרו בקרבת מקום מסגרת המקיימת פעילות גופנית סדירה למבוגרים, בדקו את המאפיינים הבאים והחליטו האם המסגרת היא מסגרת מתאימה:

  • פעילות בהישג יד – האם הגמלאי יכול להגיע למקום בקלות ולהשתתף בפעילויות?
  • פעילות מותאמת – האם הגמלאי יכול להשתלב בפעילות הגופנית המוצעת במקום בהתחשב ביכולותיו ומוגבלויותיו?
  • פעילות מקיפה – האם הפעילות הגופנית מספקת? רצוי מאד לבחור בפעילות גופנית המשלבת פעילות אירובית המשפרת את סיבולת לב ריאה, פעילות של טיפוח השרירים – בניית כוח שריר, פעילות בונה עצם, פעילות המשפרת את היציבות ואת שיווי המשקל ופעילות המתמקדת בשיפור הגמישות והתנועתיות.
  • פעילות בטוחה ומהנה – בעת בחירת הפעילות ובניית תכנית האימונים יש להקפיד על הדרגתיות, על התאמת הפעילות לכושר, על התמדה ועל הדרגתיות ומעל הכל – על הנאה: רק הנאה תסייע להתמדה ולהפקת כל היתרונות הגלומים בפעילות גופנית סדירה.
צרו עמנו קשר