מעניין לחיות פה | 6010*
ברוכים הבאים לרשת מגדלי הים התיכון

בוא/י לגלות מה הופך את הדיור המוגן ברשת מגדלי הים התיכון לחוויית מגורים ברמה אחרת. בבעלות הרשת שבעה בתי דיור מוגן פעילים, המציעים דירות יוקרה אטרקטיביות ובסגנונות שונים, המספקים חווית מגורים וקשת רחבה של שירותים.

סגירה x
שתפו שלחו במייל הדפיסו

פעילות – שיח סופרים

פעם בחודש אנו נפגשים בספריה של מגדלי הים התיכון – בית דיור מוגן, למפגש עם סופר.

library

הרעיון העומד מאחורי זה הוא מפגש עם כותבים, מפגש שמעשיר את עולמנו הספרותי. יחד עם שיח על הרעיון מאחורי הספר. המטרה של מפגשים אלו בנוסף לשיח הספרותי סביבם הנו עיבוד כל תהליך הכתיבה שיכול לפתוח צוהר למי ש"כותב למגירה" ובכלל.

תולעי ספרים נשמרים חדים בגיל מבוגר

המוח שלנו – כמו שרירי גופינו – זקוק לאימונים על מנת לשמור על כושר. לכן, קריאה, כתיבה ותרגילים מנטליים אחרים, יכולים להאט את הירידה ביכולות המנטליות הקשורות לגיל.

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Neurology, מצביע על כך שקריאת ספרים, כתיבה ועיסוק בפעילויות דומות אחרות המגרות את המוח, מאטות את ההידרדרות הקוגניטיבית בגיל מבוגר, ללא תלות במחלות ניווניות הקשורות לגיל. עוד עולה מהמחקר כי אנשים שהשתתפו בפעילויות לגירוי מנטאלי במהלך חייהם, מגיל צעיר למבוגר, היו בעלי שיעור איטי יותר בירידה בזיכרון וביכולות מנטליות אחרות בהשוואה לאלה שלא.

החוקרים השתמשו במערך של מבחנים כדי למדוד זיכרון של 294 אנשים וחשיבה מדי שנה במשך שש שנים. בנוסף, המשתתפים ענו על שאלון המתמקד בהרגלי הקריאה והכתיבה שלהם, מילדות, דרך הבגרות ועד לגיל מתקדם. לאחר מותם של המשתתפים בגיל ממוצע של 89, החוקרים בחנו את מוחם ולאבחן האם קיימים סימנים פיזיים של דמנציה. הפרעות מוחיות כאלה שכיחות ביותר אצל אנשים מבוגרים, כמו אנשים הסובלים ממחלת האלצהיימר, מה שגורם להם לחוות נסיגה בזיכרון ולליקויי חשיבה.

בעזרת מידע מהשאלון ותוצאות הנתיחה, החוקרים גילו כי כל קריאה וכתיבה משפיעים לטובה. המשתתפים שהוגדרו "תולעי ספרים" הפחיתו את שיעור הירידה בזיכרון ב -32% בהשוואה לממוצע. מנגד, אלו שנמנעו מקריאה או כתיבה חוו ירידה דרמטית בזיכרון, בכ-48% ביחס לממוצע.

מדוע הקריאה משפרת את הזיכרון?

קריאה שומרת את המוח שלנו בכושר משום שהבנת טקסט דורשת אנרגיה מנטלית יותר מאשר, למשל, עיבוד תמונה על מסך טלוויזיה. הקריאה משפרת את "זיכרון העבודה" שלנו, אשר מעבדת ומאפסנת את המידע כפי שהוא בא. בסופו של דבר, מידע זה מועבר לזיכרון לטווח ארוך וכך אנו מעמיקים את ההבנה שלנו על המידע. אפשר להשוות את הכתיבה לתרגול: ככל שאנו מבצעים יותר חזרות על תרגיל פיזי כמו מתיחות, כך הצורה החיצונית שלנו מתחטבת והשרירים הנכונים מודגשים. הכתיבה עוזרת לנו לצרף מידע חדש ולנצל אותו בפעמים שבהן אנו עשויים להזדקק לו ולהיזכר בו, מה שמגדיל את כישורי הזיכרון שלנו.

קראתם את המאמר הזה עד הסוף? אתם בדרך הנכונה לשמירה על כושר מוחי בריא וארוך טווח…

צרו עמנו קשר