מעניין לחיות פה | 6010*
ברוכים הבאים לרשת מגדלי הים התיכון

בוא/י לגלות מה הופך את הדיור המוגן ברשת מגדלי הים התיכון לחוויית מגורים ברמה אחרת. בבעלות הרשת שבעה בתי דיור מוגן פעילים, המציעים דירות יוקרה אטרקטיביות ובסגנונות שונים, המספקים חווית מגורים וקשת רחבה של שירותים.

סגירה x
שתפו שלחו במייל הדפיסו

5 דברים שיעזרו לכם לעבור את החורף בשלום

עונת הסתיו כמעט הסתיימה ואחרי הגשם הראשון, כדאי להתחיל להתכונן לעונת החורף שנמצאת מעבר לפינה. כיצד תתחסנו באופן אפקטיבי ממחלות החורף הנפוצות, מדוע חשוב להקפיד על פעילות גופנית גם כשמתחיל להיות קר ואילו מזונות יעזרו לכם לעבור את החורף בשלום? הנה כמה עצות שימושיות שיהפכו את החורף הקרוב לקל ונעים מאי פעם

הקפידו על תזונה נכונה

למרות שאין צורך לשנות לגמרי את הדיאטה שלכם, חשוב לשלב בתפריט מספר מזונות שיעזרו לכם להתגבר על העונה הקרה. למשל, נסו להעשיר את התפריט שלכם במעט שיבולת שועל וגם להוסיף קצת שום טרי לכל תבשיל. שיבולת השועל עשירה בסיבים תזונתיים ומומלצת על ידי מיטב הנטורופתים לטיפול ומניעה של מגוון בעיות בריאות, ואילו השום, כידוע, נחשב לאנטיביוטיקה של הטבע.

 תזונה נכונה בדיור מוגן

התחסנו הרבה לפני שהשפעת מגיעה

בשנים האחרונות קיימת המלצה גורפת מאת מיטב האיגודים הרפואיים להתחסן מפני השפעת – ולהימנע מהסיבוכים הרפואיים שעשויים להתפתח בעקבותיה בקרב גיל הזהב. החיסונים המתקדמים מספקים הגנה מפני זני השפעת הנפוצים ביותר בישראל וניתנים בחינם (או במחיר סמלי) לחברי כל קופות החולים.

התחילו לשתות יותר

מעטים יודעים זאת, אך דווקא החורף מעלה באופן משמעותי את סכנת ההתייבשות בקרב אוכלוסיות מסוימות – גיל הזהב ביניהם. הסיבה לכך היא פשוטה: בעוד שבקיץ נוטים להזיע יותר ומפצים על כך באופן מיידי בשתייה, בחורף אנו מזיעים פחות ולכן לא שמים לב לתהליך ההתייבשות. מסיבה זו חשוב להקפיד על שתייה של בין 10-13 כוסות מים מדי יום.

שימו לב: משקאות כדוגמת הקפה או התה אינם תחליף לשתייה של מים. על אף שהם עוזרים לשמור על חום הגוף, הם נחשבים למשתנים במיוחד ולכן עשויים לפגוע במאזן הנוזלים הטבעי שלכם.

 לשתות מים

אל תפסיקו לעשות ספורט

הספורט הוא אחת הדרכים הטובות ביותר לחימום הגוף בעונה הקרה, וללא ספק הדרך מהנה ביותר לטובת שמירה על מערכת החיסון הטבעית שלכם. חשוב להקפיד על שגרת האימונים הקבועה גם בתקופת החורף, ולנצל את הימים השמשיים לטובת טיולים מפנקים באוויר הפתוח. מומלץ לבחור בלבוש חם לפני כל יציאה – בשיטת השכבות. באופן זה תוכלו להסיר או להוסיף פריט לבוש על פי התחושה האישית שלכם ובהתאם לשינויי מזג האוויר.

הציבו תאורת חירום ליד המיטה

משום שהחורף עלול להביא עימו לא מעט הפסקות חשמל, כדאי להצטייד בתאורת חירום מבעוד מועד. מומלץ לבחור בתאורת חירום אשר מבוססת על טכנולוגיית ה -LED (שנחשבת לחסכונית ולידידותית לסביבה) ולזנוח את תאורת הפלורסנט הוותיקה. בחירה בתאורת חירום איכותית והצבתה בסמוך למיטה שלכם, תאפשר לכם ליהנות מביטחון מלא גם במקרה של הפסקת חשמל ותעניק לכם אפשרות ליהנות מתאורה נעימה לאורך כל היממה.

לסיכום, החורף הישראלי לא נחשב לקשה במיוחד אך הוא בהחלט מחייב מאיתנו התאמות מסוימות, בעיקר עם עליית הגיל. בחירה בתזונה נכונה, התחסנות מפני מחלת השפעת והקפדה על פעילות גופנית סדירה, יאפשרו לכם ליהנות מחורף בריא, בטוח ונעים.

צרו עמנו קשר